حواله بانکی یا سوییفت یکی از روشهای مرسوم انتقال پول در سراسر جهان است. در این روش که در واقع انتقال پول بین دو بانک است، مبلغ از بانک مقصد به سمت یک بانک واسطه رفته و پس از طی مراحل پردازش به بانک مقصد می رسد. برای انجام این کار کدهایی نیاز هستند که برای هماهنگی و دقت و رسیدن پول به حساب درست مورد استفاده قرار می گیرد.

کدهای مورد نیاز برای حواله بانکی

حواله بانکی که به آن حواله TT یا Telegraphic Transfer هم گفته می شود، از طریق یک سری از کدهای جهانی انجام می پذیرد. این کدها بسته به کشورهای مختلف تفاوتهایی دارد که در اینجا در مورد آنها توضیحاتی مختصر می دهیم.

  • کد سوییفت: کد سوییفت (SWIFT) در همه جای جهان مورد استفاده قرار می گیرد و هر حساب بین المللی بانکی، حتما یک کد سوییفت هم دارد. کد سوییفت بین ۸ تا ۱۱ رقم است. کد ۱۱ رقمی هم بانک و هم شعبه را مشخص می کند.
  • کد IBAN: عنوان این کد از سرواژه های عبارت International Bank Account Number گرفته شده است. این کد ابتدا در اروپا مورد استفاده قرار می گرفت، اما بعدا به صورت بین المللی تبدیل شد و هم اکنون در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. کد شبا در ایران همان IBAN است.
  • Routting number: این کد مخصوص حواله هایی است که به مقصد حساب های آمریکا انجام می شوند و معمولا روی برگه چک یا در اینترنت بانک حسابهای آمریکا قابل دریافت است.
  • کد IFSC: این کد در هند مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما قصد واریز مبلغ به یکی از حساب های بانکی هند را داشته باشید، حتما باید این کد را ارایه کنید.
  • کد BSB: کد دیگری است که برای حساب های استرالیا استفاده دارد. در ثبت درخواست خود برای حواله بانکی به استرالیا، حتما باید این کد را نیز در اختیار داشته باشید.

خدمات صرافی وندا

همه خدمات ارزی مورد نیاز شما در صرافی وندا قابل انجام هستند. شما می توانید از طریق منوی بالای سایت و یا گزینه های زیر، درخواست خود را برای انجام سفارش برای ما ارسال نمایید. کارشناسان ما در اولین فرصت برای انجام هماهنگی با شما تماس می گیرند.